Gizem Moran-Atatürk İlkokulu/Çanakkale-ARALIK AYI UZAY TEMALI STEM UYGULAMALARIM

ARALIK AYI UZAY TEMASI UYGULAMALARIMIZ


Planımızın Giriş kısmında uzay temalı geçici öğrenme merkezleri oluşturularak öğrencilerin dikkatleri çekildi.Öğrenme merkezlerini oluştururken gerçek modellerden yararlanılarak daha çok konuya merak uyandırıldı.Uzay sistemi modellemeleri öğrencilerim tarafından tek tek incelendi.Bu sayede uzay hakkında somut bilgiler elde edilmeye fırsat tanınmış oldu.




Planımızın keşfetme kısmında ; daha önce hazırlamış olduğum küpü öğrencilere gösterildi. Bu küp ile neler yapabilecekleri konusunda öğrencilerin fikirleri alındı. Kim uzaya gitmek ister peki diye çocuklara sorularak, gezegenleri yakından görmek ister misiniz?Güneş sistemini avuçlarınızın içine almak ister misiniz ? diyerek elimdeki küple web 2 çalışmasını öğrencilerin uygulamasına fırsat veridi.






“Uzay sistemi” ni görselleştiren web 2 aracımızın video linki:

Ardından “uzay çöpleri” nin nelerdir ve nedir  şeklinde tanımı yapılarak “uzay çöpleri”adlı video öğrenciler tarafından izlendi.


Planımızın açıklama kısmında; mıknatıslarla ilgili deney yapıldı.Gerekli malzemeler masanın üzerine çocukların görebileceği yerlere yerleştirildi.Mıknatısların hangi maddeleri çektikleri ve hangi maddeleri çekmedikleri öğrenciler tarafından gözlendi.Sonuçları ise tablo şeklinde oluşturuldu.Deneyimiz ile fen entegrasyonumuzu sağlamış olduk.










Astronot yapımı yapboz oyununu web 2 araçları ile gerçekleştirerek etkinliklerimizi daha eğlenceli  hale getirdik.



Planımızın derinleştirme kısmında; Çocuklar çeşitli uzay araçları ve uzay elemanları ile hazırlanan sayı kartlarından nesneleri sayarak doğru sayıya mandal takma,örüntü çalışmaları,su doku ve kodlama gibi çalışmalar yapılarak matematik entegrasyonumuz gerçekleştirilmiştir.











Ardından mühendislik entegrasyonuna geçilir.
“Uzay çöplerinin, (roket atığı, uydu parçası vb.) uzaydan toplanabilmesi ve uzayın temizlenmesi için bir  uzay çöpleri toplama roketi tasarlayabilir misin?” problem durumumuz öğrencilere verildi.
Öğrencilerden problem durumunu çözmeye yönelik çizimlerini kağıda çizmeleri istendi:



Öğrencilerin kağıda çizilen tasarımlarının ardından gerekli materyaller verilerek öğrencilerin problem durumuna uygun tasarımlarına geçildi.



Öğrencilerin tasarımlarının ardından dil çubuklarının ön tarafına mıknatıs yapıştırıldı.Üzerlerine hareket etmesini sağlayan motorlar yapıştırıldı.Bu sayede “uzayda çöp toplayan hareketli robotlar”ımız yapılarak mühendislik entegrasyonunu gerçekleştirmiş olduk.



“uzayda çöp toplayan hareketli robotlar”ımızın video linki: 



Planımızın değerlendirme aşamasında; öğrenci değerlendirmeleri yapıldı.


EBA'da "Uzayda çöp toplayan hareketli robotlar"ımızın haberi yayındadır:




Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar