Gizem Moran-Atatürk İlkokulu/Çanakkale-ARALIK AYI UZAY TEMALI STEM UYGULAMALARIM
ARALIK AYI UZAY TEMASI UYGULAMALARIMIZ
Planımızın
Giriş kısmında uzay temalı geçici öğrenme merkezleri oluşturularak öğrencilerin
dikkatleri çekildi.Öğrenme merkezlerini oluştururken gerçek modellerden
yararlanılarak daha çok konuya merak uyandırıldı.Uzay sistemi modellemeleri
öğrencilerim tarafından tek tek incelendi.Bu sayede uzay hakkında somut
bilgiler elde edilmeye fırsat tanınmış oldu.
Planımızın keşfetme kısmında ; daha önce hazırlamış olduğum küpü öğrencilere
gösterildi. Bu küp ile neler yapabilecekleri konusunda öğrencilerin fikirleri
alındı. Kim
uzaya gitmek ister peki diye çocuklara sorularak, gezegenleri yakından görmek
ister misiniz?Güneş sistemini avuçlarınızın içine almak ister misiniz ? diyerek
elimdeki küple web 2 çalışmasını öğrencilerin uygulamasına fırsat veridi.
“Uzay
sistemi” ni görselleştiren web 2 aracımızın video linki:
Ardından “uzay çöpleri” nin
nelerdir ve nedir şeklinde tanımı
yapılarak “uzay çöpleri”adlı video öğrenciler tarafından izlendi.
Planımızın açıklama kısmında;
mıknatıslarla ilgili deney yapıldı.Gerekli malzemeler masanın üzerine
çocukların görebileceği yerlere yerleştirildi.Mıknatısların hangi maddeleri
çektikleri ve hangi maddeleri çekmedikleri öğrenciler tarafından
gözlendi.Sonuçları ise tablo şeklinde oluşturuldu.Deneyimiz ile fen
entegrasyonumuzu sağlamış olduk.
Astronot yapımı yapboz oyununu
web 2 araçları ile gerçekleştirerek etkinliklerimizi daha eğlenceli hale getirdik.
Planımızın
derinleştirme kısmında; Çocuklar çeşitli uzay araçları ve uzay
elemanları ile hazırlanan sayı kartlarından nesneleri sayarak doğru sayıya
mandal takma,örüntü çalışmaları,su doku ve kodlama gibi çalışmalar yapılarak
matematik entegrasyonumuz gerçekleştirilmiştir.
Ardından
mühendislik entegrasyonuna geçilir.
“Uzay
çöplerinin, (roket atığı, uydu parçası vb.) uzaydan toplanabilmesi ve uzayın
temizlenmesi için bir uzay çöpleri
toplama roketi tasarlayabilir misin?” problem durumumuz öğrencilere
verildi.
Öğrencilerden
problem durumunu çözmeye yönelik çizimlerini kağıda çizmeleri istendi:
Öğrencilerin kağıda çizilen
tasarımlarının ardından gerekli materyaller verilerek öğrencilerin problem
durumuna uygun tasarımlarına geçildi.
Öğrencilerin tasarımlarının ardından dil
çubuklarının ön tarafına mıknatıs yapıştırıldı.Üzerlerine hareket etmesini
sağlayan motorlar yapıştırıldı.Bu sayede “uzayda çöp toplayan hareketli
robotlar”ımız yapılarak mühendislik entegrasyonunu gerçekleştirmiş olduk.
“uzayda
çöp toplayan hareketli robotlar”ımızın video linki:
Planımızın değerlendirme aşamasında; öğrenci
değerlendirmeleri yapıldı.
EBA'da "Uzayda çöp toplayan hareketli robotlar"ımızın haberi yayındadır:
çok güzel çalışmalar öğretmenim tebrikler
YanıtlaSilçok teşekkür ederim :)
YanıtlaSil